اخبار

ورود پتروشیمی تندگویان به بازیافت بطری پت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در مصاحبه با خبرگزاری شانا ادعا کرد که ریسک توقف تولید واحدهای پتروشیمی با ساخت کاتالیست پالادیوم برای همیشه صفر شده است.

پتروشیمی شهید تندگویان درسال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴۸ هزار تن پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری(PET-BG) تولید کرده است. پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری(PET-BG) برای مصرف در صنعت پریفرم و بطری پت استفاده می شود.پتروشیمی شهید تندگویان حدود ۳۲۲ هزارتن پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری را به فروش رسانده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان همچنین اختلاف نرخ ارز در قیمت گذاری خوراک و محصول ،مشکل تامین خوراک پارازیلن،تاثیر تحریمات ظالمانه در تامین ملزومات تولید ،واردات تلفیقی پت پریفرم و قیمت گذاری تلفیقی آن را از چالش های عمده تولید و بازرگانی آن شرکت عنوان نمود.گفتنی است بسیاری از این موارد باعث نوسانی شدن قیمت درصنعت پریفرم و بطری می شود.

آقای قاسمی شهری در ادامه تعمیرات اساسی فاز یک تا پایان سال و سرمایه گذاری برای پروژه R-pet  را پروژه های آتی آن شرکت خواند که بنا بر اظهرا ایشان زمین آن جانمایی شده و درمرحله انتخاب پیمانکار است. وی اولویت بخشی اجرای پروژه های بهبود به منظوربهینه سازی مصرف حامل های انرژی را نیز از سیاست ها و برنامه های آتی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان خواند.

R-PET  به معنی گرانول حاصل از فرایند بازیافت بطری های پت است. این محصول، با توجه به پیشرفت ها در فناوری بازیافت، پریفرم ها وبطری هایی با استاندارد های عملکردی مشابه بطری و پریفرم دست اول را در اختیار تولید و مصرف کنندگان قرار می دهد. براساس قوانین اتحادیا اروپا، از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ تولیید کنندگان پریفرم و بطری پت ملزم به استفاده ۲۵ درصدی از R-PET در محصولات خود هستند.

پتروشیمی تندگویان،بزرگترین تولید کننده محصولات مهم و راهبردی پلی اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص(PTA)در کشور است.PET و PTA در صنایع نساجی،پریفرم،بطری سازی و جهت مصارف پزشکی و دارویی کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *