اخبار

آیا واردات پت پریفورم وارداتی توسط پتروشیمی تند گویان ادامه خواهد داشت؟

هر ساله با فرا رسیدن فصول گرم تقاضا برای پت پریفورم افزایش می یابد.در چنین شرایطی پتروشیمی تندگویان به عنوان تنها تولید کننده پت پریفورم در ایران باید عرضه این محصول را بالا ببرد و کف عرضه مورد توافق را که ۵۵۰۰ تن است ، رعایت کند. میزانی که بر اساس نظر آقای قاسم فدایی دبیر انجمن صنفی کار فرمایی تولید کنندگان کفاف بازار را در تابستان نخواهد داد.

در سال جاری نیزعدم توانایی پتروشیمی تندگویان درافزایش عرضه باعث شد بازار پریفورم پت در فصل گرم روند التهابی به خود بگیرد.

برای کنترل وضعیت بازار جلسه ای بین سازمان های عملیاتی و نظارتی با پتروشیمی تندگویان برقرار شد.در این جلسه پتروشیمی تندگویان با گرفتن امتیازات فراوان،قبول به انجام واردات پت پریفورم کرد . بر اساس این توافق عرضه تلفیقی پت وارداتی با تحویل از ۳۱ تیر ماه آغاز و بنا شد تا حداقل  به مدت سه ماه ادامه داشته باشد.

در نتیجه در خرداد ماه علاوه بر عرضه پنج هزار و پانصد تنی،هزار و پانصد تن از محل واردات عرضه شد.با این اقدام عرضه در خرداد ماه به هفت هزار تن افزایش یافت . تاثیرات روانی این اقدام توانست فورا از التهاب بازار بکاهد اما با نزدیک شدن به فصول سرد و با نزدیک شدن به رکود بازار،تولید کنندگان پریفورم پت می گویند هنوز پت وارداتی خریدار شده را که حدود هجده هزار تن تخمین زده می شود،تحویل نگرفته اند.

در حالی که با پایان یافتن فصل مصرف پت و پریفورم نیاز بازار به خرید وتقاضا در بورس کاهش می یابد، پت فروخته شده در طول تابستان تاکنون تحویل داده نشده است . از نظر فعالین صنعت پت و پریفورم تحویل آن در این مقطع از سال، ظن توقف عرضه تلفیقی تا اواخر سال جاری را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *